TEMPAHAN BANNER & STREAMER

Tempahan Trophy & Medal

Thursday, October 22, 2015

Pesta Sukan Dan Kebudayaan Perkhidmatan Pendidikan Peringkat Negeri Kedah 2015 (PSKPPK)


Pesta PSKPP Negeri Kedah Darul Aman adalah satu hari perhimpunan warga pendidikan seluruh Negeri Kedah yang melibatkan penyertaan seluruh warga pendidikan dari setiap daerah dan Jabatan Pendidikan Negeri Kedah. Pesta tahunan ini memberi tumpuan kepada acara sukan dan kebudayaan bagi mencungkil calon-calon dari warga pendidikan yang berkebolehan dan berpotensi tinggi bagi mewakili negeri ke pertandingan peringkat kebangsaan. Pesta ini juga diharap dapat memupuk rasa persaudaraan dan menanamkan semangat juang yang tinggi di kalangan warga pendidikan.


Pada tahun ini Daerah Padang Terap telah dipilih sebagai tuan rumah bagi menjayakan Pesta Sukan dan Kebudayaan Peringkat Negeri Kedah (PSKPPK) 2015. Pesta sukan ini berlansung pada 22 hingga 24 Oktober 2015 di sekitar Daerah Padang Terap mengikut venue pertandingan acara masing-masing.

Bagi Pertandingan Bola Sepak (Veteran) Venue Pertandingan di SMK Pedu & SMK Padang Terap. Manaka bagi Pertadingan Bola Sepak (Senior) venue pertandingan di SMK Kuala Nerang & SMK Naka.




PSKPPK 2015 ini juga memberi sedikit ruang & peluang rezeki kepada para peniaga kedai makan, pengusaha Homestay dan sebagainya, sepanjang kejohanan tersebut.


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...